woensdag 4 november 2009

Upside down...

Een leuke manier om geld te besparen, en in het begin ook wat lastig, is het hele jaar winkelen voor alle seizoenen.
Wil je namelijk voor zo weinig mogelijk euro's de beste garderobe dan zul je moeten leren optimaal gebruik te maken van de Sale-perioden in de winkels, je slag te slaan op Ebay of Marktplaats en te leren snuffelen op rommelmarkten en 2dehands-, vintage en kringloopwinkels. (Een veilige en nette kringloopketen om te beginnen is Het Goed.)
Natuurlijk heb je niet de tijd om dat uitgebreid te doen, maar begin nu met kleine stapjes en je zult er al snel je voordeel mee doen. Laat ook wat ruimte voor trial & error, je gaat geheid een paar keer op je plaat, maar da's helaas onvermijdelijk als je wilt leren.

Tips:
-breng eerst je garderobe in kaart, wat heb ik, wat mis ik, wat is mijn stijl. Dat laatste is het allerbelangrijkste anders zit je volgend seizoen met allerlei trendy dingetjes waar je helemaal zat van bent en dat kost je natuurlijk alleen maar geld.
-ken je maten uit je hoofd: weet van al je favoriete merken welke maat jou het beste zit. Daarmee staat of valt online kopen op Ebay of Marktplaats.
-ken je valkuilen! Ik had een periode waarin ik almaar roze kocht omdat ik het zo schattig vond, maar nooit droeg. Sommige dingen vind je leuk maar passen niet bij je of je voelt je er niet lekker in.
-het grote voordeel van shoppen in de Sale is dat je het hele seizoen hebt kunnen leren wat je draagt, wat je mist en wat bijvoorbeeld z'n beste tijd gehad heeft en aan vervanging toe is. Doe je voordeel in de Sale en vul je garderobe aan voor volgend jaar.
-heb je een heel leuk item wat je niet hebt kunnen combineren? Neem het mee op jacht en maak een leuke combinatie met Sale-items.
-er zijn winkels die het hele jaar Sale-rekken hebben, treur dus niet als je in de Sale niet slaagt, maar hou je ogen en oren goed open.
-als je echt zeker wilt weten dat je qua trends ook nog goed zit volgend jaar, kun je vooruit kijken op Fashiontrendsetter

Dan rest mij alleen nog je een goede en plezierige jacht toe te wensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten