zondag 8 november 2009

To trend or not to trend...

Trends? Wat moet je er mee?

Als je het mij vraagt is het veel belangrijker om je eigen stijl te ontdekken dan elk jaar klakkeloos de trends te volgen. Dat laatste getuigt niet van creativiteit en komt een beetje kuddedier-achtig over. Je bent eenvoudigweg te uniek om je als een kuddedier te gedragen!

Maar... wat kan je dan wel met trends?
Pik eruit wat jij leuk vindt en draag dat op jouw manier.

Voorbeeldjes:
Ik ben geen sjaal-mens, vorig jaar werden we belaagd door sjaals, ze waren overal en iedereen droeg ze te pas en te onpas. Ik dus niet, maar ik heb wel van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar prachtige sjaals te pikken uit het enorme aanbod en die draag ik nu gewoon bij m'n winter- of tussenjas of spijkerjasje in de zomer.

Ben je geen type voor leggings? Denk dan eens na of je ze kan combineren met laarzen en een (spijker)rokje. Zie de legging als een dikke panty of maillot en maak gebruik van de belachelijk lage prijzen bij de Zeeman en de Action. Soms moet je even goed kijken of juist regelmatig een kijkje nemen (abonneer je op de e-mail nieuwsbrief/folder van alle winkels die je leuk vindt) om de leukste dingetjes zo goedkoop mogelijk te bemachtigen.

Broches waren een paar jaar geleden hot. Ik vind ze nog steeds helemaal geweldig en heb er zeker meer dan 10. Ze zijn erg leuk op een tas waar je wat op uitgekeken raakt, misschien heb je een notitieboekje met een slappe kaft waar je een broche op kunt prikken en straks rond de Kerst is een broche geweldig op de kraag/rever van een mooi jasje.

Tassenhangers zijn helemaal hot, ik gebruik ze als sleutelhangers als ik een leuke zie. Niet alleen leuk maar ook praktisch: zo vind ik altijd m'n sleutels in m'n tas vol zooi.
Ik knoop regelmatig een riempje om m'n tas, speel maar eens met dat idee of het idee van een sjaal die je om je tas of hengsels knoopt.
Leuke tassenhangers waarvan de opbrengst ook nog eens naar een goed doel gaat, bestel je trouwens bij Desiree van Kussenenzo.

Sieraden... in elke winkel staat bijna een sieradendisplay/toren, we worden doodgegooid met 13-in een dozijn-sieraden, wat doe je daar mee?
Wat ik doe: ik koop wat ik leuk vind en waarvan ik weet dat ik het kan combineren qua stijl en kleur met kleding die ik heb. Het leuke daarvan is dat ik veel heb om te mixen. Je kan een outfit helemaal afmaken met een originele mix van sieraden. En nee, dan hoef je er niet uit te zien als een kerstboom. Je kan bijvoorbeeld best 2 of 3 smalle ringetjes om 1 vinger schuiven als je geen armbanden draagt bij een simpele longsleeve met gilet. Een grote of lange ketting kan dan ook. Heb je die niet? Misschien kun je iets leuks doen met een paar kleinere kettingen?
Wist je trouwens dat de Zeeman momenteel voor een paar euro een set hele leuke armbanden heeft hangen? Ik heb de aquablauwe versie gekocht, maar er waren nog een paar andere kleuren. Als je trouwens geluk hebt, vind je ook nog een sociaal aanvaardbaar formaat roos/corsage, ook in zwart, blauw en ... nog 1. De zwarte ligt bij mij thuis te wachten op actie. Misschien speld ik 'm op een winterjas of op een eenvoudig zwart jurkje.
Accessoires zijn trouwens de perfecte trend-koop: niet duur en eenvoudig om je outfit op te leuken en een trendy 'touch' te geven.

En verder begrijp ik echt wel dat je spontaan de griebels krijgt als je zo'n latex-legging ziet (ookal draag ik 'm terwijl ik dit schrijf) en dat je nog niet dood gezien wilt worden en zo'n nepbont-gilet of enkellaarsjes met 'studs'... Verschil moet er zijn, ik moet er niet aan denken dat iedereen er zo bij loopt als ik ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten