vrijdag 13 november 2009

Tweedehandsje...

Toegegeven: je moet over een drempel heen. Die drempel was voor mij verleden tijd toen ik een prachtig zwart vintage rokje kocht, echt zo'n feestrokje. Mooie stof, mooie plooien en een collega riep uit: dat rokje heb ik gezien in Den Haag bij dat dure Italiaanse winkeltje, 90 euro toch? Ik grijnsde breed en zei: 3,50 euro bij de kringloop!
Eigenlijk ben je een dief van je eigen portemonnee als je niet af en toe iets koopt bij een vintage-, tweedehands- of zelfs kringloopwinkel. Natuurlijk koop ik dingen nieuw, maar 40 euro voor een simpel col-truitje? Of 70 euro voor een prachtig Schots geruit rokje? Dat vind ik het gewoon niet waard. Mijn pot met geld is leeggeshopt vorig jaar in Hamburg en daarom vind ik tweedehands zo geweldig: je krijgt enorm veel waar voor je geld.

Hier een aantal redenen waarom je wel vintage, kringloop en tweedehands moet shoppen:
-goed voor het milieu
-voor vintage geldt: dat maken ze tegenwoordig niet meer zo mooi en kwalitatief goed
-goed voor je portemonnee
-ikzelf vind het veel saaier om in een gewone winkel rond te lopen: in een tweedehands winkel is de varieteit veel groter
-als je een keer iets miskoopt, doet het niet zoveel pijn in je portemonee
-in deze snel verzadigde maatschappij is de omloopsnelheid zo hoog, dat ik regelmatig gloednieuwe dingetjes tegenkom van bijvoorbeeld zara, dyrberg, steps, le coq sportif, only, h&m & we
-het is altijd weer een verassing wat je tegenkomt
-je loopt er nooit bij als 13 in een dozijn

Vind je kringloop echt een brug te ver? Probeer dan eerst eens de winkels van Het Goed. Mooi ingericht, mooie kleding op mooie hangers en veel keus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten